Tecnològicat

Tecnologia i economia política a Catalunya

Barcelona i Generalitat s'uneixen contra Espanya per l'abandó de la inversió en transport

L'Estat espanyol ha reduït un terç la seva aportació al transport públic de la regió de Barcelona entre 2010 i 2016, segons han denunciat aquest dijous a la tarda en una roda de premsa el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, la regidora de Mobilitat,Mercedes Vidal, i el vicepresident de Transports i Mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda.

Rull ha lamentat que aquest descens "estrident" de les aportacions del govern espanyolha provocat que la resta d'administracions catalanes hagi hagut de fer un "sobreesforç" per garantir el servei de transport públic i la seva sostenibilitat financera. Com a exemple d'aquest esforç, ha apuntat que l'aportació dels usuaris al sistema ha passat de més del 50% al 45% entre 2010 i 2016.

Els tres organismes han acordat reclamar a l'Estat que s'apliquin a Catalunya els mateixos criteris de càlcul que es fan servir a les aportacions econòmiques que realitza al transport públic de Madrid.

Fins al 2010, les aportacions estatals es calculava en base a un criteri de territori/població i amb preu per habitant de 30 euros/l'any. Ara la base és 20 euros/habitant/any i el càlcul no té en compte l'increment de 7 a 12 comarques integrades que s'ha produït des del 2010.
Les inversions, al detall

L'Ajuntament de Barcelona ha detallat quines són les aportacions de cadascuna de les administracions en el període 2010-2016. "Es pot observar com Generalitat, Ajuntament i AMB han anat incrementat la seva contribució mentre que l'Estat ha passat de 200 milions d'euros l'any 2010 als 99 d'aquest 2016", assevera:

Generalitat:

2010: 279 milions d'euros
2016: 349 milions d'euros

Ajuntament:

2010: 73 milions d'euros
2016: 129 milions d'euros

AMB:

2010: 80 milions d'euros
2016: 108 milions d'euros

Estat:

2010: 200 milions d'euros


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada